Logo Blue Technology elektroniczne mierniki grubości lakieru

Witamy

Stworzyliśmy tę stronę informacyjną, specjalnie dla Państwa po to, by ułatwić interpretacje pomiarów elektronicznymi miernikami grubości lakieru.

Elektroniczne mierniki grubości lakieru

Służą do pomiaru grubości warstwy lakieru na podłożu stalowym, stalowym ocynkowanym również aluminiowym.

Idealnie nadają się do sprawdzania samochodów, czy nie były szpachlowane lub dwukrotnie malowane.

Jak badać grubość lakieru samochodowego?

Główna zasada pomiaru to porównywanie powłoki lakierniczej na elementach samochodu

Badanie (pomiar) samochodu najlepiej rozpoczynać od dachu dlatego, że jest to element samochodu najmniej narażony na kolizje (najlepsze miejsce odniesienia). Następnie na każdym elemencie auta wykonać kilka pomiarów (czym więcej tym lepiej).

Grubość oryginalnego lakieru (powłoki) na samochodzie nie powinna odchylać się więcej niż 40 %, np.: dach od pozostałych elementów nadwozia, druga warstwa lakieru to pomiary znacznie wyższe. W przypadku, kiedy grubość lakieru (powłoki) przekracza 400um zaczyna się warstwa szpachli.

Jak prawidłowo używać testerów grubości lakieru

Dokonywanie pomiarów – należy przyłożyć sondę miernika do badanej powierzchni lekko dociskając i stabilnie przytrzymując, w tym momencie miernik mierzy odległość od powierzchni sondy do powierzchni metalu, czyli grubość powłoki. Ważne jest to, aby sonda oraz badana powłoka były czyste, zanieczyszczenia mogą błędnie zwiększać wyniki pomiaru.

ORYGINALNA POWŁOKA LAKIERU 90 um                              DRUGA WARSTWA LAKIERU 260 um                         SZPACHLA POD LAKIEREM 360 um       
Miernik-lakieru-MGR-13-S-AL-90umMiernik-lakieru-MGR-13-260umMiernik-lakieru MGR-13-S-AL-360um
Miernik grubości lakieru MGR-10-S-ALMiernik grubości lakieru MGR-11-S-AL

Film prezentacja: miernik grubości lakieru MGR-11-S-AL

Pomiar miernikiem MGR-10-S-AL lub MGR-11-S-AL (aluminium) umożliwiającym dokonywania pomiaru na elementach aluminiowych oraz stalowych. Pomiar samochodu grubość 320 um Al (Aluminium) dwie warstwy lakieru.

Znacznie łatwiej dokonać pomiarów profesjonalnym miernikiem

P-10-S-AL oraz P-11-S-AL

które prezentujemy poniżej:

Miernik lakieru ma dynamiczną sondę zakończoną kuliście i dzięki temu pomiar jest dokładniejszy oraz łatwiejszy, niweluje drgania ręki umożliwia pomiar na elementach samochodu wklęsłych lub wypukłych (słupki lub przetłoczenia) oraz zabrudzonym lakierze samochodu (nie musimy przecierać zabrudzonego elementu).

Miernik grubości lakieru P-10-S-ALMiernik grubości lakieru P-11-S-AL

  Film prezentacja: miernik grubości lakieru P-11-S-AL
 Miernik grubości powłoki P-11-S-AL
Miernik grubości powłokMiernik grubości powłoki P-11-S-ALPomiar grubości powłoki

Przykładowe grubości lakierów samochodowych (norma)

  • Samochody azjatyckie np.: Honda, Nissan, Hyundai, cienka warstwa lakieru 80 um – 100 um (nawet metaliczne)
  • Samochody pokryte lakierem akrylem (warstwa nie metaliczna np. kolor biały lub czerwony bez warstwy bezbarwnej) 80 um -100 um, zależne od marki samochodu zazwyczaj cieńsza warstwa.
  • Samochody europejskie warstwa oryginalna jest w większości przypadków grubsza na elementach (metalicznych) 120 um – 150 um
  • Samochody europejskie po 2007 roku (lakiery wodne) może być cieńsza warstwa lakieru

Uwaga!!! Niektórzy producenci samochodów dopuszczają malowanie powtórne, w wyniku błędów produkcyjnych. Usprawiedliwiając się tym, że samochód w dalszym ciągu jest nowy i wolny od wad.

Blue Technology

info@bluetechnology.pl

Mierniki lakieru, tester czujniki grubości lakieru samochodowego.
Kupno samochodu, jak kupić bezwypadkowy samochód. Miernik grubości powłok.
Treści publikowane na stronie serwisu mają wyłącznie charakter informacyjny.
Warszawa Copyright @ 2014 by Blue Technology Wszelkie prawa zastrzeżone!
Kopiowanie zdjęć i treści bez zgody autora zabronione!