Witamy
Stworzyliśmy tę stronę informacyjną, specjalnie dla Państwa po to, by ułatwić interpretacje pomiarów elektronicznymi miernikami grubości lakieru.
Elektroniczne mierniki grubości lakieru
Służą do pomiaru grubości warstwy lakieru na podłożu stalowym, stalowym ocynkowanym również aluminiowym.
Idealnie nadają się do sprawdzania samochodów, czy nie były szpachlowane lub dwukrotnie malowane.
Jak badać grubość lakieru samochodowego?
Główna zasada pomiaru to porównywanie powłoki lakierniczej na elementach samochodu
Badanie (pomiar) samochodu najlepiej rozpoczynać od dachu dlatego, że jest to element samochodu najmniej narażony na kolizje (najlepsze miejsce odniesienia). Następnie na każdym elemencie auta wykonać kilka pomiarów (czym więcej tym lepiej).
Grubość oryginalnego lakieru (powłoki) na samochodzie nie powinna odchylać się więcej niż 40 %, np.: dach od pozostałych elementów nadwozia, druga warstwa lakieru to pomiary znacznie wyższe. W przypadku, kiedy grubość lakieru (powłoki) przekracza 400um zaczyna się warstwa szpachli.
Jak prawidłowo używać testerów grubości lakieru
Dokonywanie pomiarów – należy przyłożyć sondę miernika do badanej powierzchni lekko dociskając i stabilnie przytrzymując, w tym momencie miernik mierzy odległość od powierzchni sondy do powierzchni metalu, czyli grubość powłoki. Ważne jest to, aby sonda oraz badana powłoka były czyste, zanieczyszczenia mogą błędnie zwiększać wyniki pomiaru.
Film prezentacja: miernik grubości lakieru MGR-11-S-AL
Pomiar miernikiem MGR-10-S-AL lub MGR-11-S-AL (aluminium) umożliwiającym dokonywania pomiaru na elementach aluminiowych oraz stalowych. Pomiar samochodu grubość 320 um Al (Aluminium) dwie warstwy lakieru.
Znacznie łatwiej dokonać pomiarów profesjonalnym miernikiem
P-10-S-AL oraz P-11-S-AL
które prezentujemy poniżej:
Miernik lakieru ma dynamiczną sondę zakończoną kuliście i dzięki temu pomiar jest dokładniejszy oraz łatwiejszy, niweluje drgania ręki umożliwia pomiar na elementach samochodu wklęsłych lub wypukłych (słupki lub przetłoczenia) oraz zabrudzonym lakierze samochodu (nie musimy przecierać zabrudzonego elementu).
Film prezentacja: miernik grubości lakieru P-11-S-AL | |
Miernik grubości powłoki P-11-S-AL |
Przykładowe grubości lakierów samochodowych (norma)
|
|
|
|
Uwaga!!! Niektórzy producenci samochodów dopuszczają malowanie powtórne, w wyniku błędów produkcyjnych. Usprawiedliwiając się tym, że samochód w dalszym ciągu jest nowy i wolny od wad.